“אני אלחם חזק יותר”: למה כוח רצון הוא האסטרטגיה הכי גרועה מול קינוחים (ומה לעשות במקום)
“זה המאבק היומיומי שלי! אני פשוט אלחם חזק יותר מעכשיו.” את ההודעה הזו קיבלתי השבוע מאחת הלקוחות שלי, אחרי שהיא שיתפה אותי בכך שהיא מוצאת את עצמה אוכלת קינוח כמעט כל ערב מחדש.
(הערה קטנה וחשובה לפני שממשיכים: מדובר בלקוחה שנמצאת בתהליך של ירידה במשקל. אם המטרה שלכם היא לא הרזיה או חיטוב, אין שום סיבה לחשוש מקינוח או להימנע ממנו. אבל עבור מי שנמצא בתהליך ורוצה לראות תוצאות, המאבק הזה מוכר היטב).
כשקראתי את ההודעה שלה, מיד עניתי לה: “תפסיקי להילחם. זה בדיוק מה שמכשיל אותך.”
התגובה הראשונית שלנו, זו שהתרגלנו לחשוב שהיא הנכונה, היא לנסות להיות “חזקים יותר”, להפעיל יותר כוח רצון, ולהילחם בדחפים ובהרגלים הישנים שלנו בכל יום מחדש.
אבל הנה האמת, וכן גם לי לקח לא מעט זמן להבין את זה בעצמי ודרך העבודה איתכם, להילחם בעצמנו זו פשוט אסטרטגיה גרועה.
אני מלווה אנשים בתהליכי שינוי גופניים ומנטליים, חוקרת את התחום ונושמת אותו מאז 2012, והדבר הכי חשוב שלמדתי הוא זה: מעולם לא ראיתי אדם אחד שניצח בעקביות במבחן כוח הרצון מול מתוקים בסוף היום.
היומיום שלנו עמוס בכמות בלתי נתפסת של פעולות, קבלת החלטות, ניהול רגשות ולחצים. כל אלה גובים מאיתנו מחיר אנרגטי עצום. בסוף יום ארוך, כשהעייפות בשיא, כוח הרצון פשוט נגמר. יש אנשים שמסוגלים לקחת כפית אחת או שתיים מקינוח ולעצור. אבל רובנו? רובנו לא. וזה בסדר. זה אנושי. לנסות לשנות את זה בכוח זו מלחמה אבודה מראש.
הגישה שלי לא מבקשת מכם להיות צייתנים יותר או לחנך למשמעת עצמית נוקשה. אני מציעה שתלמדו להקשיב לעצמכם. להכיר במציאות היומיומית, להבין כמה אנרגיה באמת נשארת לכם בערב ובמה כדאי להשקיע אותה. במקום לצאת לקרב, להתנהל מתוך מודעות.
הנה 3 האסטרטגיות שבאמת עובדות:
1. להתאים את הסביבה חוק ברזל: מה שבבית, ייאכל. אל תכניסו את האתגר הזה הביתה ברמה היומיומית. במקום לקנות קינוחים למזווה ולנסות להתאפק, הפכו את הקינוח לחוויה. צאו החוצה, שבו במסעדה או בבית קפה טוב פעם ב-, תזמינו את הקינוח שאתם הכי אוהבים, ותיהנו ממנו ב-100% בלי טיפה של אשמה.
2. אל תיכנסו למשא ומתן עם הביס הראשון הכלל פשוט: קל יותר להחליט מראש מאשר לנסות להגיב בזמן אמת. קל יותר לא להתחיל מאשר לנסות לעצור באמצע. אם אתם מכירים את עצמכם ויודעים שהביס הראשון מוביל לאכילה שאתם מתחרטים עליה אחר כך, חסכו מעצמכם את הדילמה מראש.
3. תשאלו את עצמכם את שאלת המפתח כשהקינוח מולכם, עצרו רגע. חקרו פנימה ובדקו: איך אני רוצה להרגיש עכשיו? מה אני בעצם מנסה למצוא בתוך זה? האם אני פשוט באמת רוצה את הקינוח? האם זו נחמה אחרי יום קשוח? האם זה פרס? האם מדובר פשוט בחיפוש אחר רגע של שקט, פינוק או אפילו ריגוש?
ברגע שתצליחו לזהות את הרגש שאתם מחפשים, תוכלו להתחיל למצוא דרכים אחרות לייצר את ההרגשה הזו ברמה היומית, מבלי להרגיש שכל מה שעבדתם כל כך קשה בשבילו יורד לטמיון.
עבור רוב האנשים שמרגישים מאבק סביב קינוחים, המאבק הוא בכלל לא מול הקינוח. המאבק הוא מול מה שהקינוח נותן להם רגשית כל יום מחדש.
אתם לא צריכים להילחם חזק יותר. אתם צריכים להפסיק להילחם, וליצור סביבה פנימית וחיצונית שמאפשרת לכם לנצח בלי מאמץ. זה הצעד הראשון לעתיד נטול דיאטות.
אבל איך עושים את זה בפועל?
לקרוא את המאמר הזה זה צעד ראשון.
אבל ליישם את זה לבד יום אחרי יום, ובמיוחד בסוף יום כשאתם מותשים וההרגלים הישנים (והאוטומטיים) משתלטים, זה החלק הקשה באמת.
בדיוק בשביל זה נועדו תהליכי הליווי שלי. אנחנו עושים יחד את מה שכמעט בלתי אפשרי לעשות לבד: מזהים מה באמת מסתתר מאחורי החשק לקינוח, ומאחורי תפיסות כמו “זה פשוט הרגל ישן, זה חלק ממני” שמונעות מכם להתקדם. אנחנו נבנה יחד מערכת הרגלים וסביבה מנצחת שמותאמת ספציפית למציאות, לעומס וכמובן נגיע אל היעד.
שלכם,
אורית
מרגישים שהגיע הזמן לדרך אחרת? מוזמנים ללחוץ כאן כדי לקבוע איתי שיחת ייעוץ ראשונית, או לעבור לדף הבית כדי לקרוא עוד על תהליך הליווי שלנו.
(נ.ב. אם המאמר הזה נתן לכם ערך או נקודת מבט חדשה, אשמח מאוד אם תשתפו אותו עם מישהו שאתם דואגים לו ושהנושא קרוב לליבו).
#מאחורי הקלעים #סיפורילקוחות #ליוויאישילשינויגופניומנטלי